Чи потрібно пристібатися в автомобілі?

Таке питання навіть не повинен задаватися, бо альтернативи немає: ременями безпеки пристібатися ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно. І як би хто не ганив ці ремені, мовляв, вони заважають і створюють при водінні дискомфорт; влітку в них спекотно, взимку не зручно, – все це дитячий лепет. Ремені анітрохи не заважають водінню, через півхвилини після пристібання про них забуваєш, оскільки цілком поглинений дорогий, а ось життя водієві і сідокам вони можуть врятувати в інших ситуаціях дуже навіть реально.

Б’ються на наших дорогах часто і багато. Тому є статистика аварій і смертей. 92% загиблих в аваріях людей – а аварії ці були викликані перевищенням швидкості – позбулися життя тому, що не були пристебнуті ременями. А зіткнення навіть на швидкості 60 км / год для не пристебнутого водія приблизно дорівнює падінню людини на асфальт з п’ятого поверху, адже його тіло нічим не утримується. Ремені ж якраз і призначені, щоб утримати тіло при аварії або різкому гальмуванні, щоб після цього від водія не залишився мішок з кістками.

Та ж статистика цілком виразно і доказово говорить, що ремені безпеки здатні допомогти в 75% всіх аварійних ситуацій. Це, самі розумієте, середній показник. Звичайно, якщо з вашої «Оці» проїдеться асфальтовий каток, ремені безпеки не допоможуть. А ось в інших випадках – обов’язково.

Застосування ременів безпеки знижує ризик загибелі водія, так само як і пасажира, що сидить на передньому сидінні, на 50%, а пасажирів на задньому сидінні – майже на 30%. Це при важких аваріях. При менш критичних ситуаціях, цей відсоток збільшується в рази. При лобовому зіткненні ремені знизять ризик загибелі в 2 рази, при фронтальному – в півтора, а при перекиданні автомобіля шансів вижити у пристебнутого в 5 разів більше, ніж чим у пасажира без ременя, – це і коту зрозуміло.

Природно, у водія та пасажирів, які були пристебнуті, внаслідок аварії трапляється в рази менше важких травм, ніж у людей, які ігнорують ремені. Наприклад, зламати ребра об кермо або розбити довбешку об вітрове скло водієві, пристебнуті ременями безпеки, скрутно. А не пристебнутому – як два пальці об лід.

Дуже добре, що сучасні бортові електронні системи не дозволять запустити двигун, якщо ремінь у водія не пристебнутий. Інакше тіло людини може просто перетворитися на безформну масу, якщо його автомобіль на швидкості, скажімо, 80 км / год вріжеться в бетонний стовп. При цьому на людину обрушується сила, в 30 разів більше сили тяжіння, яка через кілька часток секунди збільшується до 80 разів! Грудна клітка водія ламається в шматки об кермо, череп тріскається від удару в лобове скло з силою до 9 тонн. Коли водія відкидає назад, він вже мертвий …

Причому, станеться це лише за 2 десяті частки секунди, – такі результати краш-тесту, проведеного кілька років тому і знятого на відеокамеру.

Вам це треба? Адже всього цього могло не статися, якби водій був пристебнутий. Він не уникнув би травм, але вони – лікуються. А смерть лікуванню не підлягає. Так що не варто грати з долею, адже вона вас все одно переграє. Карти-то у неї все мічені …