Чому шини зношуються нерівномірно?

Я вам відкрию невеликий секрет: у всіх наших машин, незважаючи на зовні однакові шини, знос у них різний. Чому так? Тому що на те є об’єктивні причини. Їх насправді не багато, і поміщаються вони в звичайну, невелику статтю.

Спочатку дані загального характеру. Всі без винятку шини діляться на дві категорії. Перша – це шини нові і раніше відновлені (не більше 1 разу). У другу групу входять шини з виробничим дефектом або з дефектами, що виникли в результаті їзди.

Але чому ж вони зношуються нерівномірно? Перш за все, – це недотримання нормального тиску в шинах. Для всіх типів шин воно різне, а дізнатися його можна на будь-якому СТО. Якщо шина має знижений тиск, то у неї піде знос у всіх напрямках. Збільшений тиск теж веде до зносу шини, але не так швидко, як у першому випадку. При підвищеному тиску шина піддається величезним ударних навантажень, внаслідок чого шина може попросту розірватися. На камінь, наприклад, на гострий ви наїхали.

Наступною причиною нерівномірного зносу шин, є сам водій. Точніше, стиль його їзди. Якщо ви ставитеся до категорії шоферів, які люблять ефектний старт (переважно на вітчизняних автомобілях), то не дивуйтеся пониженному терміну служби гуми, яка встановлена на ведучих колесах вашої машини. Різке гальмування позначиться на вашій гумі точно так само, як і різкий старт. Тертя протектора в цьому випадку збільшується, зростає також температура самого протектора, за рахунок чого і виникає знос. І чим більше швидкість, з якою ви почали гальмівний шлях, тим більший знос ви собі забезпечите.

Наступним чинником є нерегулярне обслуговування шин. Багато здивуються, але за гумою теж треба стежити. За автомобільної, зокрема. Найчастіше, що буває – це наявність сторонніх предметів у протекторі. Начебто тиск і нормальний, а при детальному огляді шини, з’ясовується, що в ній було три цвяхи і два шурупи. Звичайно, можна проїздити так, довго і без проблем, але в один прекрасний день трапиться щось погане. Буває й таке, що винуватцями зносу протектора є працівники автосервісів, які або хустки не доклеелі, або взагалі не дотримуються правил ремонту покришок.

Напевно, однією з найбільш частих причин зносу протектора є вперте ігнорування наших водіїв перевіряти баланс коліс. А варто знати, що навіть незначний дисбаланс збільшує знос шин не менше, ніж на 25 відсотків. Справа в тому, що шини мають різне навантаження, тому багато водіїв іноді міняють місцями передні колеса на задні, і правильно роблять. Можна ще додати, що причиною зносу шин можуть бути несправності в рульовому управлінні, але перерахованих вище причин і так вистачить, щоб збільшити термін служби ваших коліс.

P.S. Більшість наших автолюбителів чудово знають всі перераховані причини зносу протектора.Только ніхто ні чорта не робить. На шиномонтаж їдуть зазвичай “на диску”, або поміняти літню гуму на зимову. А дарма. Набагато дешевше і безпечніше заїхати іноді на СТО.