Дії водія при снігових заметах

Сьогодні мало хто з водіїв, ставить свого чотириколісного друга «на прикол». Їздять все, при будь-якій погоді і кожен день. Через слизьку і засніженій дороги від водія потрібно більшої майстерності і уваги. Специфіка водіння автомобілем в зимовий і літній період, дещо відрізняється один від одного. Перш ніж говорити про водіння, необхідно підготувати сам автомобіль до певних кліматичних умов. А до зими, так особливо, – готуватися треба заздалегідь. Не варто економити на власній безпеці.

Перед початком зимового сезону треба провести ряд заходів: замінити, якщо підійшов час, масло в двигуні і в системі охолодження тосол. Усунути гальмівні дефекти, перевірити розвал-сходження. Перевірити двигун. Придбати зимові шини. Для авто з ABS – обов’язково, навіть для міських очищених від снігу доріг.

Не встановлювати на передньопривідні авто диски, призначені для задньопривідних. При розгоні і гальмуванні такі диски порушують курсову стійкість.

Для більш передбачуваного поведінки автомобіля, встановити шиповані шини, бажано одного виробника і з однаковим протекторний малюнком і на обидві осі, а не тільки на одну і з однаковим зносом.

Отже, автомобіль до зимових умов підготовлений. Залишається вам змінити свій стиль водіння і налаштуватися психологічно. Згадаємо основні правила водіння для цієї пори року. Рухи повинні бути плавними, без ривків, їздити повільніше, ніж влітку. Дистанцію до йде попереду машини збільшити в два рази, ніж зазвичай.

При всіх маневрування на зимовій дорозі , необхідно враховувати особливості кожного приводу. У ситуації занесення (всі рухи виконувати плавно і не гальмувати) на передньопривідному – збільшити тягу, натиснувши на педаль газу; на задньопривідному – скинути газ, ритмічно і часто натискати і відпускати педаль гальма; на повноприводному – спочатку зменшити тягу, відпустивши педаль газу, потім , через мить її знову натиснути. При зменшенні занесення відразу вирівняти кермо. Пам’ятайте, що головний регулятор безпеки – це педаль «газу». Вона дозволяє припинити занос задніх коліс і знос передніх, при повороті зберегти рівновагу і «витягнути» авто з безлічі критичних ситуацій.

При ситуації «ритмічного заносу» , коли задня вісь рухається з боку в бік, для стабілізації автомобіля необхідно вжити ривковие дії керма, противонаправленность його коливань.


Якщо автомобіль увійшов у некероване обертання, ні в якому разі не гальмувати, а допомогти авто докрутити на 360 ° і продовжити прямий рух.

І ще кілька корисних порад з водіння в зимових умовах.

При виїзді з колії – скидаємо швидкість. При підйомі в гору – взяти невеликий розгін внизу. При спуску з гірки, ні в якому разі не спускатися на нейтральній швидкості («накатом») – дуже небезпечно. Краще рухатися на зниженій передачі, а в кінці спуску уривчасто пригальмовувати.

Рушання на слизькій дорозі, на підвищеній передачі (2-й або 3-й). Щоб уникнути пробуксовки вирівняти колеса і використовувати затримку зчеплення на мінімальних обертах двигуна.

Гальмування виробляти імпульсно, або двигуном.

І наостанок: дотримуйтесь правил, будьте уважні і взаємоввічливими на дорогах, а також не забувайте про пішоходів.