Димить мотор, в чому причини і як виправити ?

Часом, рухаючись в автомобільному потоці, доводиться бачити, як попереду йде машина залишає за собою шлейф диму. Картина не приємна. Але добре б тільки це. А якщо їдкий дим проникає в салон вашого автомобіля, а салонний фільтр не допомагає? У наявності – пряма загроза здоров’ю. Так що хотілося б звернутися до власників таких авто з проханням: не доводьте свою машину до такого стану, своєчасно ліквідуйте причини димлення двигуна через вихлопну трубу. Цим ви не завдасте шкоди екології, а також здоров’ю пішоходів і побратимам по керму.

А щоб зрозуміти, чому раптом двигун почав диміти і як це виправити, ми пропонуємо вам невеликий лікнеп на цю тему.

Отже, спочатку про саме димі. Він буває чорним, білим і сизим. Незважаючи на свій страхітливий вигляд, чорний дим не такий вже і токсичний. Найнебезпечніший – сизий. Він же говорить про те, що двигун автомобіля потребує капітального ремонту. Витрата масла на такому автомобілі може розорити його власника. Як тимчасовий захід (наприклад, при продажі машини) – залити в картер двигуна через маслозаливную горловину спеціальну присадку, яка різко підвищує в’язкість моторного масла.

Тепер про первинній діагностиці і варіантах усунення димлення.

Чорний дим говорить про те, що в циліндрах не повністю згорає паливо. Це однозначно. Від чого це відбувається? Причини можуть бути наступні:

- У камеру згоряння надходить занадто багата суміш (коли палива багато, а повітря мало). Усувається ця несправність регулюванням жиклерів в карбюраторі, регулюванням запалювання, заміною вийшов з ладу датчика в інжекторними двигунами.

- Вийшла з ладу одна з свічок запалювання. У цьому випадку двигун троїть, один циліндр не працює або працює з перебоями. Паливо відповідно теж повністю не згорає, і виходить назовні у вигляді чорного диму.

Чорний дим з сизим відливом говорить про те, що пора міняти маслос’емниє ковпачки. Вони, як правило, виходять з ладу після 80 – 100 тисяч пробігу. Але не раніше! А на брендових іномарках – після 200 і більше тисяч.

Перепровірити версію з вийшли з ладу маслос’емних ковпачків можна наступним чином. Потрібно вивернути свічки запалювання і уважно їх розглянути. Сліди масла, присутні на спідниці свічки, не залишать сумніви, що пора їхати в автосервіс, попередньо купивши маслос’емниє ковпачки. Купуючи їх, не економте, намагаючись придбати що подешевше. Пам’ятайте, що скупий платить двічі. Ремонт цей – не з дешевих.

Білий дим може бути звичайним парою в мороз. Власне, так і трапляється з усіма автомобілями. А ось якщо він з характерним молочним відтінком, це може говорити про те, що в картер двигуна і камеру згоряння потрапляє охолоджуюча рідина. Ситуація дуже неприємна. Місце протікання часом буває виявити з великим трудом. Однозначно – потрібна терміново їхати в автосервіс. Можливо, достатньо звичайної протяжки головки блоку циліндрів. А ось шліфовка головки або (не дай Бог!) Її заміна – влетять вам у круглу копієчку.

Про сизому димі було сказано вже вище. Можна додати тільки те, що перевірити версію з зношеними поршневими кільцями або вкладишами коленвала можна наступним чином. Як і у випадку з маслос’емниє ковпачки, потрібно вивернути свічки запалювання. Густа чорна махра і масляний слід на електродах однозначно скаже про те, що в камеру згоряння потрапляє моторне масло з картера.

Ми перерахували основні причини димлення двигуна та способи усунення несправностей, які могли б викликати цей “недугу” вашого автомобіля. Залишається тільки порадити своєчасно усувати несправності, щоб і двигуну легше дихалося, і всім нам – водіям і пішоходам – теж.