Коли водій стає справжнім водієм

Кількість автомобілів на дорогах постійно зростає. Кількість автошкіл, що ведуть підготовку майбутніх водіїв, теж збільшується. Сьогодні при прийомі на роботу в анкетах задається питання про наявність у претендента на вакансію водійських прав. Перевага при відборі кандидатів віддається тому, хто не полінувався і отримав водійське посвідчення.

Отримавши права, свіженький водій ще не готовий стати справжнім учасником дорожнього руху. Має пройти певний час, коли водій стане по справжньому водієм, поряд з яким буде нестрашно сісти в автомобіль. Автошкола дає навички водіння, але їх дуже мало, щоб вільно почувати себе на дорозі, легко орієнтуватися в потоці, вибирати правильну позицію в складній ситуації.

Для придбання необхідних навичок потрібно проїхати не менше 3-5 тисяч кілометрів в умовах жвавого руху. Тоді водій з одного погляду на дорогу і автомобілів, які рухаються в попутному і зустрічному напрямках, а також перетинають трасу, може зорієнтуватися в реальних умовах. Тільки тоді набувається досвід безпечного руху з урахуванням безпечної дистанції за автомобілем, що рухається попереду.

На жаль, статистика доводить зі своєю невблаганністю, що найбільше ДТП припадає на водіїв, чий стаж не більше півроку. Нові водії, що влилися в потік, ще не можуть зразу прийняти правильне рішення по маневруванню на дорозі, обгону чи навпаки гальмування. Коли зустрічаєш на дорозі автомобіль з покажчиком, «молодий водій», заздалегідь починаєш думати не тільки за себе. Подумки прокручуєш ситуацію і за нього. Саме вміння прорахувати ситуацію за себе і «того хлопця» дозволяє передбачити безпечні рішення. Ці рішення часто приймаються в частки секунди, так як швидкість при русі може бути досить висока.

Деякі свіжоспечені водії побоюються їздити в нічний час, а також при поганій погоді. Слід вітати такий підхід. У нічний час видимість обмежується пучком світла від фар, а його далеко недостатньо, щоб побачити виникаючу перешкоду поза зоною освітлення. При поганій погоді фари ще й забризкуване брудом, що зменшує їх ефективність. Тільки освоївши рух в денний час, можна переходити і до нічного водіння.

Справжній водій запам’ятовує особливості дороги до дрібниць, заздалегідь знає, де є ями і вибоїни. Ці знання корисні, так як їх несподівана поява може призвести до необхідності виконання несподіваного маневру з виїздом зі свого ряду. Різкі гальмування також не додають комфорту пасажирам.

Реально водій набуває потрібні навички приблизно через три-чотири місяці після щоденних поїздок. До цього часу наявність водійського посвідчення дає тільки право водити автомобіль.