Найменший автомобіль

Найменший автомобіль в світі – британське триколісне транспортний засіб Peel P50 (Пив-Пі50). Цей автомобіль вміщає одну дорослу людину і його валізу. Пив-Пі 50 має одні двері ліворуч і одну фару. У самого маленького автомобіля в світі немає задньої передачі, і тому йому була придумана спеціальна ручка – рукоятка, за допомогою якої автомобіль можна запросто розгорнути або затягнути в приміщення, адже вага автомобіля всього п’ятдесят дев’ять кілограм.

Вперше цей автомобіль був представлений на телебаченні в 2007 році в програмі «Top Gear». Ведучий Джеремі Кларсон на своєму прикладі показав всі достоїнства і недоліки цього крихітного автомобіля. Він проїхав через центр Лондона на роботу і, хоча відчував деякі незручності під час цієї поїздки, адже зростання Джеремі становить 196 сантиметрів, він виявився задоволений новим автомобілем – карликом. Потім Джеремі зробив невелику поїздку на Пив-Пі 50 по коридорах кіностудії і провів у своєму кабінеті нараду. Причому, під час всього обговорення наступної програми він не входив з машини – малятка, а коли його запитали, як він оцінює нове дітище Peel Engineering, а саме ця компанія в той час випускала цей автомобіль, ведучий «Top Gear» сказав, що якби у автомобіля була задня передача, то Пив-Пі 50 був би самим універсальним засобом для пересування однієї людини по місту.

Так які ж технічні характеристики самого маленького автомобіля в світі? Потужність двигуна автомобіля 4,2 кінських сили, максимальна швидкість, яку може розвинути Пив-Пі 50 – шістдесят один кілометр на годину. Його висота 1200 міліметрів, довжина 1340 міліметрів, ширина 990 міліметрів. Пив – Пі 50 відноситься до класу мікроавтомобілів і випускається невеликими партіями по п’ятдесят штук. Причому вперше цей автомобіль з’явився на ринку набагато раніше, ніж в 2007 році. Перші Пив-Пі почали виробляти в 1963 році, але після річного виробництва проект був закритий. А ось поява цієї марки у виробництві дійсно заслуговує на увагу.

Спочатку Peel Engineering випускали тільки човни і пластикові обтічники для мотоциклів. Але молодому та гарячому директору компанії цього здалося мало, і він вирішив, що його компанія повинна неодмінно почати випускати свій власний автомобіль. Роботи з розробки автомобіля велися весь 1961 рік, а в кінці року маленький одноокий виродок був представлений на суд публіці. У той час Америка жила під гаслом «дешевше, ніж пішки», тому автомобіль мав певний успіх у покупців. Одна машинка неймовірним чином потрапила навіть до Канади.

Але незабаром водії дуже сильно розчарувалися в цьому автомобілі – карлику. Адже двигун його знаходився прямо під сидінням і під час поїздки створював неймовірний шум і вібрацію. На поворотах автомобіль нещадно кренило в бік, та й керувати ним міг тільки людина невисокого зросту, не страждає на клаустрофобію, і з добре розвиненим вестибулярним апаратом. До того ж при їзді по нерівних дорогах водій постійно стукатися головою об стелю і стіни свого друга на колесах. Але найнеприємніше було, мабуть, не це. Коли водій паркував свою машину на стоянки і йшов у справах, то проходили повз люди заради сміху і розваги починали тягати автомобільчик за його задню ручку – рукоятку, і іноді траплялося так, що водієві потім довго доводилося шукати свою іграшкову машинку по вулицях і підворіттях … Через рік виробники автомобіля остаточно зняли його з виробництва.