Що краще: липучка або шипи?

Багато водіїв вважають, що на дорозі, покритій льодом, шиповані шини незамінні і вони мають рацію. Використання саме цих шин гарантує безаварійну їзду (природно при обережному водінні). Але є і мінуси: шипи часто вилітають з посадочних місць, пошкоджують дорогу, перуть розмітку. Їзда на шипованих шинах не здається комфортною. Однак спільно з шипами антиблокувальна система працює більш ефективно, а шипи перешкоджають формуванню полою на дорожньому покритті.

Якщо водій любить розвивати велику швидкість, то використання шиповану гуми для нього може стати накладними.
При агресивній їзді, ламаючись і вилітаючи, шипи виривають шматочки гуми, внаслідок цього руйнується протекторний малюнок, і шини стають неефективними. У цьому випадку врятувати може дошіповка, але багато хто вважає її марною тратою часу. Неможливо надійно зафіксувати нові шипи в старих гніздах – з цим важко посперечатися.

Інші мінуси шиповок: коли на літо гума відправляється в гараж, слід помітити напрямок обертання колеса і на наступний рік встановити його в тому ж порядку; при експлуатації гума шумить, збільшує витрату палива і обважнює колеса; автомайстра рекомендують балансувати колеса не менше двох разів за сезон , а при покупці нової шиповану гуми, слід її обкатати. Обкатка – не менше 500 км, зі швидкістю менше 60 км / ч.

Якщо експлуатація автомобіля здійснюється на очищених від снігу дорогах, то раціональним вибором буде нешипована гума (в народі – липучка). Вона більш безшумна, а на нерівному льоду також ефективно запобігає ковзанню, як і шиповка. Липучка може підвести при їзді на високій швидкості, у разі якщо дорога покрита рівним шаром криги. Якщо цей варіант виключити, то липучка – це найкращий вибір.

Ще кілька фактів. При наявності на протекторі шипів, під час виїзду на чистий від снігу асфальт, гальмівний шлях збільшується. Це відбувається через меншої площі дотику колеса і дороги. У випадку з липучками таке виключено. При температурі повітря близькою до нуля, за рахунок шипованих шин здійснюється хороше зчеплення. Однак при зниженні температури, їх зчеплення помітно зменшується. При експлуатації нешипованих шин дана тенденція теж спостерігається. Однак у липучок зчеплення знижується досить повільно.

В окремих випадках нешиповані шини набагато краще шипованих. Так, виробник шипів Tyrvanasta провів тест. Два однакових автомобіля взули в зимову гуму: один в шиповку, другий в гуму без шипів. Експеримент проводився в сувору зиму, дорога була сильно засніженій і покрита промороженому льодом. На подив організаторів тесту, результат показав, що автомобіль з нешипованими шинами пройшов дистанцію швидше майже на 20%. Через твердого покриття шипи просто не прокололи лід, в той час як автомобіль з липучкою, виконаної з м’якої гуми, добре пройшов дистанцію.

На жаль, нешиповані шини подібного класу дуже дорогі. Тому, роздумуючи про покупку, зважте всі «за» і «проти». Тоді рішення прийде саме, і Ви обов’язково зробите правильний вибір!