Що краще: задній або передній привід

Для початку потрібно зрозуміти переваги та недоліки кожного з них окремо.

Споконвічно всі автомобілі випускалися з заднім приводом. Мотор в подібних авто знаходився в передній частині, потім йшла КПП, вал кардана і задній міст. У цьому випадку останній був ведучим. Через карданний вал передавався крутний момент на задній міст від мотора.

З часом з’явилися передньопривідні автомобілі, в яких помітно скоротилася кількість елементів ходової, у порівнянні з задньопривідним. Ззаду у таких машин стояла звичайна вісь, яка з’єднує задні колеса.

Задній привід хороший тим , що вібрації від двигуна і КПП практично не відображаються на кузові автомобіля. За рахунок цього, досягається збільшена комфортність для водія і пасажирів. Приміром, перебуваючи за кермом Мерседеса, можна і не почути працюючий мотор – тремтіння кузова повністю відсутня. При розгоні задньопривідного автомобіля, на рульову не передаються ніякі реактивні моменти. Менше буксують провідні колеса при старті машини. Осьова навантаження розподіляється рівномірно. Між задніми і передніми шинами робочий процес розподілений оптимально.

Недоліки заднього приводу в тому , що такий автомобіль дорожче виробляти. Машина із заднім приводом важче. Корисна площа салону зменшена через наявність карданного тунелю в середині кузова авто. Прохідність по грязі або глибокому снігу гірше, ніж у передньопривідною моделі.


Позитивні якості переднього приводу у більш дешевому виробництві. Відсутність кардана, а, отже – і його тунелю, сприяє збільшенню корисної площі салону. Курсова стабільність і загальна прохідність авто з переднім приводом краще, ніж у задньопривідною машини.

Негативні якості переднього приводу в підвищених вібраціях кузова, які викликані силовим агрегатом. У певних умовах, при підвищенні швидкості рульова схильна реактивним зусиллям. Провідні колеса, проявляють схильність до пробуксовки при різкому старті.

Передньопривідний автомобіль при їзді, буде схильний до зміни радіуса повороту, він прагне до розпрямленню траєкторії. Машина із заднім приводом страждає від надмірної обертальності. До того ж, можливе виникнення заносу задньої осі. У авто з переднім приводом, може бути занос передньої осі.

Так що ж краще? Насправді, все залежить від техніки водіння того чи іншого автомобіля. У різних експлуатаційних умовах, кожен, із двох приводів, буде краще або гірше. На «Формула» використовуються тільки задньопривідні моделі. Кросові машини, мають переважно передній привід.

Різниця, в повсякденній їзді по місту на будь-якому з цих двох типів автомобілів непомітна. Певної комфортністю та безпекою володіють обидва привода. Передній або задній привід у вашого автомобіля, ніяк не позначається на захищеності в екстремальній ситуації. Всі переваги або недоліки привода авто, залежать від водійських навичок. Хоча, водій авто з переднім приводом на зимовій дорозі буде відчувати себе впевненіше, так як його автомобіль, буде краще триматися на слизькій поверхні.