Стукає карданний вал, що робити?

Спочатку давайте з’ясуємо, що ж це за штука така цей карданний вал.

Карданний вал представляє собою трубу, на кінцях якої встановлені шарніри і знаходиться він під днищем автомобіля. Допомогою карданного валу крутний момент від коробки перемикання передач (МКПП або АКПП) передається на задній міст (редуктор), коробку відбору потужності (у позашляховиків) і далі на провідні колеса.

З одного боку карданного валу є вилка, в вилку вставляється хрестовина, яка кріпиться до вилки редуктора моста. Це з’єднання називається шарніром карданного валу. З іншого боку вала є шлицевая втулка, якою карданний вал з’єднується з коробкою перемикання передач. Шлицевое з’єднання забезпечує зчеплення вала коробки перемикання передач і карданного валу, а також горизонтальне рух вала, інакше б при русі заднього моста по вертикальній осі карданний вал був неминуче зламаний. Хрестовина, що з’єднує карданний вал і редуктор, складається з хрестовини, чотирьох голчастих підшипників, які закриті заглушками.

Також хотілося б відзначити, що карданний вал встановлюється в автомобілі не тільки між коробкою перемикання передач і заднім мостом. Він встановлюється в рульовій колонці, на місце півосей, між коробкою відбору потужності і переднім мостом. Можна сказати, що карданний вал встановлюється в будь-якому механізмі де потрібно передати крутний момент по кривій лінії.

Ось тепер ми знаємо що таке карданний вал, і для чого він необхідний в автомобілі. Тепер розглянемо, що за звуки видає карданний вал при виході з ладу її вузлів, а також причини і наслідок поломки карданного валу.

Якщо на початку руху автомобіля, при перемиканні передачі, натисканні педалі зчеплення і педалі газу в русі, Ви почули однократний стукіт , то це може означати, що карданний вал кричить: “подивися на мене”. Не пропускайте повз вуха такі звуки у Вашому автомобілі. Зверніться на СТО або до сусіда по гаражу, але цю проблему можна усунути і самостійно в гаражі. Такий одиночний стукіт є результатом зносу підшипників хрестовини (шарнір карданного валу) і в разі подальшої експлуатації автомобіля з даним дефектом підшипники зруйнуються.

Чим довше Ви будете продовжувати експлуатувати автомобіль з такою поломкою, то Ви ризикуєте замінити коробку передач і редуктор заднього моста, так як з них, в результаті пошкодження сальників, витече все масло. А ще Ви ризикуєте втратити на ходу карданний вал, добре якщо він скотиться в кювет, але він також може вискочити і в салон Вашого автомобіля і, до яких наслідків це може призвести. Так що думайте самі, вирішуйте самі змінювати чи не змінювати хрестовину карданного валу при перших стукіт, адже це займе всього кілька годин і гаманець полегшиться на вартість простого голчастого підшипника.

Не економте на своєму автомобілі, ранній ремонт це велика економія в майбутньому, і не тільки грошових знаків.

Удачі Вам на дорогах.