У чому перевага АКПП перед МКПП

Прогрес не стоїть на місці. Механічна коробка передач є та невід’ємна частина сучасного автомобіля, яка широко застосовується, але … не сьогодні-завтра стане річчю минулого.


Шанувальники МКПП стверджують, що ніколи не змінять своєї улюблениці з жінкоподібний коробкою – “автоматом”. Вони стверджують, що з «механікою» можна досягти більшої швидкості, що справжній водій повинен контролювати свій автомобіль, а не покладатися на чудеса техніки. Що з «автоматом» неможливо дріфтовать (долати повну кутів і поворотів трасу на великій швидкості) ну і просто звикли … не прив’язувати ж ліву ногу, яка так і тягнеться вичавити зчеплення. Ах, так – з «механікою» витрата палива менше і автомобіль з коробкою «автомат» завжди коштує дорожче аналогічного з «механікою».

Але автоматична трансмісія, незважаючи на ретроградів, завойовує всю більшу популярність і має багато достоїнств.

- Перше і, напевно, найголовніше – завдяки АКПП значно зменшилося навантаження на водія. Керуючи автомобілем з МКПП водій повинен користуватися педаллю подачі палива, педаллю гальма, педаллю зчеплення і важелем перемикання передач. При наявності АКПП потреба в педалі зчеплення і в важелі перемикання передач відпадає. Перемикання відбуваються плавно і автоматично узгоджуючи з силою натискання на педаль газу. Правда в АКПП є свій механізм перемикання передач, але, на відміну від МКПП він не використовується при щонайменшій зміні в русі. Його швидше можна назвати перемикачем режимів: стоянка, нейтральне положення, задній хід, і кілька режимів руху. Вони змінюються дуже рідко. Зрозуміло, зменшується втомлюваність водія і не розсіюється увага.

-Підвищується безпека. Водій не відволікається на перемикання передач, а в критичній ситуації збільшується швидкість реакції – не треба переносити ногу з однієї педалі на іншу.

- Комфортабельність поїздки на автомобілі, оснащеним АКПП підвищується за рахунок того, що передачі перемикаються без розриву потоку потужності. Іншими словами ні водій ні пасажири не відчувають на собі ривків і поштовхів, які супроводжують перемикання МКПП і які залежать від досвіду та кваліфікації водія. АКПП дозволяє навіть новачкові керувати автомобілем уникаючи ці неприємності.

- Є ще одна особливість – через те, що відсутня жорстка зв’язок між колесами і двигуном в автомобілях з АКПП можливо давати будь-які, в тому числі малі обороти валу двигуна при нерухомо стоїть на передачу автомобілі. Таким чином, цілком реально їхати на дуже маленькій швидкості, не побоюючись заглоханія двигуна. Це безсумнівний плюс при міських пробках.

- Зрозуміло, вартість АКПП вище, але за рахунок автоматичного управління трансмісією і відсутності жорсткого зв’язку її з мотором зменшується знос двигуна та інших вузлів автомобіля. Ви заощадите на ремонті. При МКПП двигун часто отримує підвищені навантаження, виходять з ладу диски зчеплення, та й сама коробка ламається від неправильних перемикань. Сучасні АКПП виходять з ладу рідше, ніж МКПП.

- «Автомат» екологічність «механіки». При розгоні автомобіля з МКПП водій використовує майже всі передачі. При такому режимі викидається багато токсичних речовин. При АКПП викид знижується за рахунок зменшення кількості передач. Відомі випадки, коли автомобілі з «механікою» не продавалися через невідповідність екологічним стандартам, але при зміні її на «автомат» показники приходили в норму.

- Одним з головних аргументів неприйняття коробки – «автомат» її противники вважають підвищену витрату палива. Іноді це так, а іноді й ні. Автомобілі, оснащені сучасними АКПП, практично зрівнялися за показниками витрати палива з володарями «механіки».

Надійність і простота експлуатації – сильна сторона автоматичних трансмісій. Сьогодні коробку – «автомат» встановлюють на легкові, повнопривідні (4WD, AWD), і навіть на вантажні автомобілі.

У автомобілістів з’явився приємний вибір. Якщо хочете водити екстремально і самостійно перемикати швидкості – купуйте автомобіль з МКПП. Якщо для вас важливий комфорт – купуйте машину оснащену АКПП. Однак виробники не дрімають. Для визначилися придумані варіатори …..