Як накачати колесо?

Дане питання, звичайно, актуальний тільки для новачків, як у водійському, так і в автомобільному справі взагалі. Досвідчений водій у відповідь на запитання «Як накачати колесо» посміхнеться і відповість:

- Як, як. Візьми, та накачані.

Оскільки ніякої труднощі і загадки це питання для водія зі стажем не представляє.

Отже, автомобіль має колеса. Колеса мають шини. Ці шини необхідно час від часу підкачувати. Для цього потрібно знати, яке оптимальне тиск повинен бути в шинах. Майте на увазі, що тиск в шинах передніх коліс може дещо відрізнятися від тиску в шинах задніх коліс. Втім, показник належного рівня тиску в шинах є в паспорті.

Запозичень звичку перед кожним виїздом зі стоянки чи гаража хоча б візуально оглядати колеса – не спустили чи що? І якщо вам навіть здалося, що одне колесо «продавлено» більше інших – не полінуйтеся перевірити у нього рівень тиску повітря. Це означає, що у вас повинен бути в бардачку манометр. І якщо тиск менше покладеного – слід колесо підкачати. Досвідчені водії – і ви це, напевно, помітили – перед виїздом попінивают колеса. І по удару вміють визначати, варто підкачати колесо, чи ні. Що ж стосується вас, то вже коли ви взяли манометр в руки, перевірте, на всяк випадок, тиск у всіх колесах. Знижений тиск у шинах при русі буде створювати нерівномірність зчеплення їх з дорожнім покриттям і сприяти зносу протектора. Нерівномірний ж розподіл навантаження, яке обов’язково трапляється при різниці тиску в шинах, призведе до порушення стійкості автомобіля під час руху. Ви відчуєте це по тому, що кермо почне «вести». У цьому випадку слід зупинитися і підкачати колесо.

Крім того, недостатньо накочені колеса призводять до того, що двигун починає «жерти» бензин. Вам це треба? Тому ви повинні отримати ще одну звичку: возити компресор або хоча б насос в багажнику свого авто разом з іншим інструментом. Зокрема, для заміни колеса в разі проколу шини. Оскільки сьогоднішня звичка не мати в багажнику зовсім ніякого інструменту – погана звичка.

Краще качати колеса компресором. Вони з’явилися в широкому продажу на самому початку 90-х років минулого сторіччя, але виходили з ладу після двох-трьох подкачек. Зараз якість компресорів дещо покращилося. Практично, в кожен компресор вбудований манометр, так що ви зможете спокійно контролювати рівень тиску в колесі.

Які дії вам необхідно виконати, аби підкачати колесо компресором?

Відгвинтити ковпачок з вентиля шини.

Надіти на вентиль наконечник шланга компресора і подивитися, яке тиск в шині. Якщо нижче норми – а її ви вивчили напам’ять, – то підкачувати слід неодмінно.

Далі ви підключаєте компресор в гніздо прикурювача (попередньо вийнявши сам прикурювач) і включаєте компресор.

Після того, як манометр показав норму, ви вимикаєте компресор і від’єднуєте шланг від вентиля шини.
Досвідчені водії плюють потім на палець і обмазують слиною поверхню вентиля. Якщо слина починає пузиритися – значить, ніпель стравлює повітря. Щоб припинити цей процес, ви берете ковпачок вентиля і його зворотною стороною, яка має штир з пазом, підкручує ніпель. При припиненні утворення бульбашки слини – а це означає, що підбурювання повітря припинилося, – ви загвинчують ковпачок на вентиль шини і можете продовжувати рух.

Дивіться, не перекачати колесо. В іншому випадку, при русі буде збільшена навантаження на центральну частину протектора, що призведе до його зносу, а також знижена безпеку через недостатнє зчеплення коліс з дорожнім покриттям. Щоб цього не сталося, стравити зайве повітря з колеса, натискаючи нігтем на штирек ніпеля.

Можна підкачати колесо по старинці – ручним (качком) або ножним насосом, використовуючи власні фізичні зусилля. Технологічний процес буде той же, за винятком використання прикурювача. Нинішні насоси також мають вбудовані манометри, а якщо його немає – дістаньте манометр з бардачка. Адже він у вас там лежить, вірно?