Як обслуговувати автомобіль? Жіноча точка зору.

Що не кажіть, а цей світ створений для чоловіків, навіть саме слово «людина», що означає людську особину взагалі, має чоловічий рід. Випадково чи під дією обставин, але жінки – істоти більш гнучкі, тому й зуміли до цього світу досить комфортно пристосуватися. Навіть до керування автомобілем, сконструйованим, за дуже рідкісним винятком, під чоловічі стандарти. Напевно, багато хто помічав на сидінні жінки-водія подушку. Є і різні пристосування для подовження педалей. Важко настроюються бічні дзеркала – для жінок малого зросту (і, відповідно, меншого розміру голови) поза полем зору залишається досить широка «мертва зона».

А Ви замислювалися, чому жінки при водінні автомобіля часто надягають взуття на високому каблуці? Можна скільки завгодно говорити про необхідність того, що нога повинна лежати по всій довжині педалі: знову чоловічий погляд на жіночі проблеми! Щоб так примудритися, жінці невисокого зросту (і, природно, з малим розміром ноги) потрібно під час руху тримати ногу на вазі. Чоловіки, ви пробували? Тому під провисає п’яту жінки і «підставляють» каблук, а щоб він не застрявав в м’яко-прогумованої структурі килимка, каблук повинен бути не тільки стійким, але і досить широким. Нога в такому положенні не тільки добре відчуває педалі, але і більш рухлива, і не затікає.

Ось у відношенні обслуговування автомобіля особливої різниці між водієм-жінкою та водієм-чоловіком немає. Зрозуміло, мова не йде про самородках, які можуть, подібно Лесковская Лівша, підкувати блоху або зібрати болід з табуретки і самовара. Основна ж маса автолюбителів, як чоловіків, так і жінок, особливо серед тих, хто експлуатує порівняно нові іномарки, знає лише в загальних рисах призначення і принцип роботи основних вузлів автомобіля. Але і цих знань зазвичай буває цілком достатньо, щоб при необхідності пояснити в автосервісі, які саме роботи по ремонту автомобіля повинні бути зроблені. До речі, якщо і нічого не знають – все одно все зроблять так, як потрібно, хіба що, візьмуть подороже (мабуть, в якості доплати за незнання).

А ось у цьому – жінки-водії навіть виграють. Водієві-чоловікові дуже важко зобразити із себе «остаточну блондинку», щоб спочатку сказати механіку, що у нього в машині «ось десь тут щось блюмкает, а ось там – хтось хрюкає», а потім на правах цій же блондинки дізнатися, що ж це таке, як виправити і скільки це коштує, а також можливість зниження вартості роботи.
А будь-якій жінці це вдається без праці, але з величезною вигодою для себе. Я часто чула, як обурювалися чоловіки, незадоволені роботою автомайстерні та її розцінками. Але жодного разу не чула, щоб обурювалися з цього ж приводу жінки: навпаки, все робилося в термін, якісно і за цілком доступною ціною. І, знаєте, чому? Спрацьовує чоловіча психологія: «Курка – не птах …», ну, далі всі знають. Тепер уявіть, що така жінка випитує про те, що поламалося, і чи можливо полагодити з найменшими витратами. Чоловіки, поставте себе на місце механіка: хто з вас відмовиться покрасуватися перед жінкою, представивши себе як кращого в світі професіонала, що вміє полагодити будь-яку поломку, має такі зв’язки, при яких дістати будь-яку потрібну деталь – не проблема? І, як наслідок, як йому зізнатися, що не зміг, не зумів, не дістав, тому, що не вистачило ні здібностей, ні зв’язків? Та він землю носом рити буде, не для жінки – для себе, коханого, щоб довести самому собі свою спроможність, своє чоловіче перевагу!

Головне в цій ситуації для жінки – показати, що розумієш, наскільки мізерні її пізнання в автомобілях взагалі і можливості ремонту її автомобіля, зокрема, не забувши при цьому підкреслити, як вона довіряє професіоналізму саме цього автомеханіка та авторитету саме цієї автомайстерні. І все. Будьте впевнені – ремонт проведуть за найвищим розрядом. Більш того, якщо користуватися послугами однієї і тієї ж майстерні досить довго, радячись з приводу заміни автомобіля на іншу, більш нову модель або марку, і нове придбання обслуговувати в цій же майстерні, жінці-водієві буде завжди опинятися перевагу, для її машини у автомеханіків завжди знайдеться і час, і місце для ремонту.

Все вищесказане «працює» тільки в тому випадку, якщо жінка – власниця автомобіля, а не їздить за дорученням. Для останніх відвідування автомайстерень і пунктів техогляду може виявитися справжнім випробуванням: дуже вже не люблять тут тих, хто, бажаючи отримати послуги без особливого клопоту, ховаються за спини своїх подруг.

При відвідуванні автосалонів спостерігається та ж картина, що й у автомайстерень: продавець з усіх сил намагається догодити дамі, тому зробить все, щоб знайти модель, що відповідає її смакам і вимогам. Правда, тут-таки потрібен супроводжуючий-чоловік і хоча б початкові знання з пристрою автомобіля. А перед відвідуванням автосалону незайве почитати, на що звертати увагу при виборі автомобіля (і навіть попрактикуватися впевнено знаходити і перевіряти це на різних моделях). Чоловік – супроводжуючий потрібен для підтримки діалогу як з продавцем, так і з потенційним покупцем – жінкою, яка з розумним виглядом буде ненароком ділитися з ним думкою з приводу надійності і достоїнств тієї або іншої марки або моделі.