Як перевірити гальма?

Ніхто не буде сперечатися з твердженням, що гальмівна система є однією з найважливіших в автомобілі. Часто саме від справно працюючих гальм залежить людське життя, тому ставитися зі зневагою до них ніяк не можна, так як це обов’язково потягне за собою дуже сумні наслідки.

Саме з цієї причини необхідно регулярно проходити технічний огляд на СТО, періодично замінювати гальмівну рідину, в міру необхідності прокачувати повітря в системі, а також замінювати деякі її частини.

Проте не у всіх і не завжди є можливість загнати автомобіль на станцію технічного обслуговування, наприклад, коли знаходишся в дальній поїздці або малонаселених місцях. Що ж робити? Природно, перед початком шляху перевірити гальма самостійно. Ця процедура зовсім не складна і дозволяє завчасно виявити наявні несправності.

Для того, щоб визначити, чи є в гальмівній системі автомобіля небудь проблеми і переконатися в її нормальної працездатності, потрібно вибрати невелику ділянку дороги, рух на якій мінімально, а в ідеалі відсутня зовсім. Первісна перевірка проводиться тільки за допомогою педалі гальма, тому ніяких особливих знань, навичок та інструментів не потрібно.

Після того, як відповідну ділянку дороги знайдено, потрібно запустити двигун, трохи розігнатися і почати тиснути на педаль гальма. Якщо автомобіль сповільнюється нормально, його не заносить в різні боки, то причин для хвилювання немає. Однак є й інші варіанти, які вже є приводом для занепокоєння.

1. Педаль гальма натискається плавно, але автомобіль зупиняється не відразу, відсутня «мертва» хватка. Причина цього може полягати в браку гальмівної рідини або наявності повітря в гальмівній системі. Відповідно, необхідно долити в головний циліндр рідина або повністю прокачати систему.

2. Якщо педаль гальма натискається дуже туго, то причина може полягати в несправності підсилювача гальм, швидше за все, його необхідно буде замінити.

3. Якщо педаль гальма при натисканні провалюється, швидше за все, в гальмівну систему потрапило повітря. Крім того, можливо зносилися прокладки в головному циліндрі. Для усунення першого несправності необхідно прокачати гальмівну систему, для усунення другий – розібрати головний циліндр і змінити прокладки. Слід пам’ятати, що ремкомплекти для кожної марки головних циліндрів продаються окремо.

Якщо ви володієте певними навичками і знаннями, то виправити вказані вище несправності для вас не складе труднощів. Однак, якщо ваше спілкування з автомобілем обмежується виключно водінням, то ризикувати не варто. Правильніше і надійніше звернутися на станцію технічного обслуговування або викликати технічну допомогу прямо до місця поломки, благо, що сьогодні подібна послуга виявляється практично скрізь.

А для того, щоб не потрапити зненацька в подібну ситуацію, слід уважно слідкувати за станом вашого транспортного засобу самостійно, просити про подібній послузі більш досвідчених водіїв, або регулярно відвідувати СТО. У такому разі ризик несправності гальмової системи наближається до нуля, так як її пристрій досить просто і ламатися там практично нічому.

Удачі на дорогах!