Як самостійно зняти коробку передач c класичного ВАЗу?

Якщо, приміром, «полетів» вижимні підшипники, чи сама коробка передач вийшла з ладу, або відмовило зчеплення, то виникає необхідність в знятті коробки передач і подальший ремонт агрегатів, що вийшли з ладу. Як це зробити самостійно, в домашніх умовах, щоб максимально скоротити матеріальні витрати на ремонт? По-перше, треба вивчити відповідну технічну літературу, щоб мати уявлення про послідовність проведення робіт.

Якщо у вашому гаражі немає підйомника і оглядової ями, то це не біда. Досить підняти автомобіль домкратом і встановити на підставки так, щоб відстань від підлоги до днища автомобіля було приблизно 50 – 60 сантиметрів. А під колеса необхідно що-небудь підкласти, для страховки. Можна, наприклад, підкласти запасні шиповані колеса, які ви використовуєте зимою.

Найперше, з чого почати, – треба від’єднати проводи від акумуляторної батареї. Потім, в салоні автомобіля, треба прибрати зовнішній чохол важеля перемикання передач, відкрутити чотири болта і зняти пластмасову кришку з ущільнювачем, і, вийнявши запірну втулку, від’єднати важіль перемикання передач.

Потім, під автомобілем, провести наступні роботи: від коробки передач від’єднати трос приводу спідометра, від’єднати проводи від вимикача ліхтаря заднього ходу. Зняти кронштейн безпеки карданного валу. Від’єднати трос приводу стояночного гальма. Потім, від’єднати і повністю зняти карданний вал, витягнувши його з шліцьового з’єднання фланця карданного валу, який приєднаний до еластичної муфти. Від’єднати від випускного колектора приймальну трубу, і потім від’єднати трубу з додатковим глушником.

Від картера зчеплення відкрутити два болти кріплення робочого циліндра приводу вимикання зчеплення, а так само зняти пружину і шток цього робочого циліндра, і потім, робочий циліндр прибрати в сторону. Тепер залишилося відкрутити чотири болта кріплення кришки картера зчеплення, підставити під картер коробки передач гідравлічний підйомник, і, нарешті, відкрутити Решта сім болтів кріплення коробки передач до двигуна і стартеру.

І тепер попереду залишається тільки завершальний етап роботи: від’єднати коробку, висуваючи її в сторону, протилежну руху автомобіля. Потім, за допомогою гідравлічного підйомника обережно опустити її на підлогу. Ось і все! Коробка знята!