Як вибрати автомобіль? Робимо правильний вибір

Кожен, хто купує автомобіль, фантазує, як він буде його надалі використовувати. Раніше, років двадцять тому, автомобіль вважався предметом розкоші й гордості власника. Він надавав певний статус власникові. Сьогодні ринок автомобілів став доступний кожному, за порівняно невеликі гроші можна придбати такий засіб пересування, яке може прослужити достатньо тривалий час.

Статистика доводить, що сьогодні в Росії один автомобіль припадає на шість чоловік. Реально «живих» автомобілів, що знаходяться в стані постійного користування, близько двадцяти мільйонів. Ще близько трьох мільйонів «хворих» автомобілів, прикутих до стоянок або просто кинутих на дорозі (вони перебувають на обліку в ГИБДД).

Категорії потенційних покупців автотранспорту разняться в залежності від реальних доходів і цілей, заради яких і купується сам транспортний засіб.


Початківці водії. Їх щороку додається близько двох мільйонів чоловік. Домінуючу частку серед курсантів автошкіл займають жінки. Вони довго вчаться, здають іспити на право водіння не з першої спроби (у кожної своя історія). Жінки частіше воліють невеликі автомобілі, оснащені автоматичними коробками передачі. Ці верткі машинки в дамських руках часто дратують чоловіків-водіїв зі значним стажем. Вся динаміка, закладена в «жіноче» авто, кудись губиться. На самих вузьких ділянках дороги вони примудряються рухатися на зниженій швидкості, створюючи за собою довжелезні «хвости». З набуттям досвіду водіння жінки-водії вже їдуть швидше, але все одно вони легко вгадуються в загальному потоці.

Серед початківців водіїв попадаються і дами, які весь свій темперамент демонструють у величезних позашляховиках. Ці жінки різко відрізняються від першої групи. Їм подобаються великі швидкісні і потужні автомобілі. Вибираючи великий автомобіль, такі жінки компенсують свої комплекси. Вони їздять ризикованіше більшості чоловіків-лихачів. Тільки міць моторів і висока стійкість автомобілів дозволяє їм уникати серйозних наслідків їх зухвалості на дорозі.

Початківці водії чоловіки частіше віддають перевагу зупинити свій вибір на вітчизняній ВАЗівської класики. Вони набувають досвіду водіння та обслуговування своїх «коней», набуваючи старі машини. Згодом їх важко переконати в тому, що «залізний кінь» вже фізично і морально застарів. Вони продовжують купувати для них запасні частини, відновлювати кузов і ремонтувати мотори.

Вибір уживаних автомобілів дуже великий. Можна за одну середню зарплату купити машину, яка побігає ще рік-другий, а може і декілька років.

Чи є плюси у такому виборі?

Звичайно. Старий автомобіль дозволяє не тільки їздити на ньому. Водій на практиці освоює і особливості його ремонту. Тому в подальшому такий водій завжди знайде спосіб доїхати на будь-якому автомобілі, навіть у самому жалюгідному стані транспортного засобу. Пересідаючи на дорогу іномарку, ці водії ще довгі роки згадують свій перший автомобіль з деякою теплотою.

Є категорія водіїв – «циган». Їх відрізняє прагнення часто міняти автомобілі. Протягом короткого часу в їх гаражах періодично з’являються маленькі автомобільчики, які можуть замінюватися великими позашляховиками. Ці автовласники, їх ще позаочі називають «цигани», ніяк не можуть зупинити свій вибір на тому чи іншому автомобілі. Будь зустрічна машина викликає у них заздрість і бажання володіти саме нею, а не тим транспортом, який сьогодні і зараз знаходиться в їх користуванні.

Міські жителі (москвичі, петербуржці, екатерінбуржци та інші представники великих мегаполісів) прагнуть придбати позашляховики. Їх приваблює висока посадка за кермом і широкий огляд. Вони зверхньо поглядають на інші автомобілі в рухомому потоці. Наскільки виправданий їх вибір, до цих пір невідомо. Але бажання володіти величезним автомобілем, пояснити складно. На московських дорогах рідко можна побачити перешкоди, заради яких і призначені ці автомобілі. Частіше звучить пояснення, що на таких машинах можна легко дістатися до дачі.

Жителі невеликих міст Росії теж використовують автотранспортні засоби, але ціновий діапазон придбаних «коней» зазвичай в два-три рази нижчі за столичні. Є аналогічна тенденція придбати позашляховик жителями провінційних центрів. У Воронежі, Бєлгороді, Тулі, Калузі, Рязані та інших обласних столицях (саме так часто мають ЗМІ обласні центри) частка великих позашляховиків зростає рік від року.

Психологи провели своє дослідження і з’ясували, що прагнення набувати потужний і значний автомобіль властиво людям, що мають певні комплекси. Часто чоловіки маленького росту намагаються мати великий автомобіль, щоб довести оточуючим свою перевагу. Ще більшу частку становлять люди, невпевнені в собі. Саме велика за розмірами машина дозволяє компенсувати своє боягузтво, нерішучість і інші недоліки.

На щастя, не все населення Росії складається з подібного роду представників людського роду. Для рішучих і самодостатніх людей більше підходять стрімкі автомобілі з хорошими динамічними якостями. Вони впевнено почувають себе на дорозі, легко маневрують, швидко приймають усвідомлені рішення, часто навіть дотримуються правил дорожнього руху.

Особливу категорію складають сільські жителі. У них автомобілі служать десятиліттями. Ці автотрудягі перевозять самі незвичайні вантажі, які навіть важко уявити, що їх можна туди помістити – спостерігав особисто, як у «Москвичі» (АЗЛК-2140) на задньому сидінні перевозили корову. Бідна тварина голосно мукало, висунувши голову в одне з вікон ззаду. Інша її частина висовувалася в іншому вікні, вся задня двері були «забарвлена» коров’ячим послідом – мабуть тварина довго перебувало в дорозі.

На своїх автомобілях селяни примудряються возити цеглу, пісок, сіно і багато інших предметів, які міський житель навіть не зуміє собі уявити.

Від чого ж залежить вибір автомобіля?

Спочатку слід визначити ціновий діапазон, виходячи з якого, можна звузити коло потенційного придбання. Нові автомобілі коштують дорожче, але вони і прослужать значно довше. Заводи-виробники дають певні гарантії на термін і пробіг. У старих авто ціни нижчі, але й гарантій особливих немає.

Перед покупкою покупець припускає використання автомобіля за певним призначенням. Якщо авто буде возити власника з дому на роботу і назад, то вибір бажано зупинити на економічних моделях з двигуном до 1,5 … 1,6 л. Ці машини, споживаючи невелику кількість палива, дозволять вчасно опинитися на службі, а також повернутися додому. По вихідних днях, а також під час відпустки автомобілі такого класу дозволять посадити все сімейство і доставити в точку призначення.


Для ділових представників когорти водіїв – бізнесменів «малої» руки, підійдуть автомобілі з кузовом «універсал». У їх череві можна укласти товар або інструмент, вони виявляться незамінні для вирішення проблем малого бізнесу. Потужність двигуна в таких автомобілях трохи вище, відповідно, вище і витрата палива, але він компенсується мобільністю і можливістю отримання певного прибутку від використання власного авто. До таких машин часто купуються і причепи, які в рази підвищують вантажопідйомність і дохідну частину від особистого транспорту.

Для тих, хто переступив рівень малого бізнесу і наближається до нових «висот», потрібні машини, що відрізняються більшою солідністю. Їх залучають солідні, а іноді спортивні автомобілі. Тут важливіше виявляється не кількість «коней» під капотом, а бренд виробника.

Є ще одна категорія водіїв – коханці. Для них випускають спеціальні автомобілі з великим внутрішнім об’ємом, який отримав назву мінівен – це невеликий вагончик, де можна з користю провести час, спілкуючись з представниками протилежної статі. Простору багато, тому простір для реалізації примх величезний.

Особливу категорію складають милі дами. Їх акуратні автомобілі возять іграшки (вони служать талісманами), дитячі крісла, часто і самих дітей. Жінки схильні в своїй більшості до невеликих автомобілів з моторами до 1,3 л. Об’єму багажника в цих машинках вистачає, щоб заповнити їх покупками після вчинення шопінгу. Сьогодні ряд провідних виробників спеціалізується саме на автомобілях для жінок. У них уже не потрібно підкладати подушки на сидіння, так як присутня і регулювання висоти сидіння. У деяких моделях передбачена можливість керування автомобілем і в туфлях з каблучками.

Пенсіонери за своїми запитами воліють повну лінійку того, що може запропонувати світовий автопром. Раніше мрії пенсіонерів були скромніші – «Запорожець». Сьогодні їх можна побачити і на «Бентлі» або «Вольво», а також на ВАЗівської класики.

Скільки потрібно мати автомобілів?

Як показує світова практика, в родині треба мати не менше трьох автомобілів. Тоді проблем з їх використанням практично не виникає. Ще краще, коли кожен член сімейства має своє авто, не забороняється мати ще й одну запасну «чергову» машину. При цьому клас автомобілів може підкреслити кожному свою індивідуальність.