Як вибрати зимову гуму? Вибираємо гуму правильно

Гума для автомобіліста – святе.

Справжній і відповідальний власник авто не стане чекати, поки його почне заносити по утрам, оскільки за ніч на дорогах утворився льодок, а на шиномонтаж вишикується черга. Він поміняє літню гуму на зимову загодя, поки за вікном ще плюсова температура.

Звичайно, можна їздити круглий рік і на «всесезонка». Вважаючи, що коли таке у гуми назву, так можна їздити на ній і влітку, і взимку.

Хибна думка. Ну, десь у Європах, може, і можна. Але не в Росії. Адже жорстка всесезонна гума вже при мінус 10 дубєєт. І збільшує гальмівний шлях набагато, якщо не в рази. Тому справжній і відповідальний водій гуму на зиму міняти буде. А керуватися при виборі зимової гуми він буде наступним.

Спочатку він визначиться, що йому потрібно: липучка або шипи?

Для поїздки на село більше підійде липучка – шини, що прилипають до дороги допомогою вбирання в себе вологи і, тим самим, забезпечують хороше зчеплення. Найбільш гарні такі шини для поїздок по пухкому снігу, а також сніжної «каші» при відлизі.

Міські ж дороги час від часу чистять, тому вигідніше «підкуватися», хоча це і обійдеться дорожче. Шипована гума краще, ніж липучка, веде себе на льоду і на снігу. Однак є два мінуси такої гуми.

Перший – на голому асфальті подовжується гальмівний шлях.

Другий – вона шумить і це, буває, дратує.

І все ж більшість водіїв Росії віддають перевагу шиповану гуму. Навіть при їзді в змішаних умовах, тобто, по снігу і льоду.

Тепер справжньому і відповідальному нашому водієві слід визначитися з розміром шини. При наявності вузьких шин, зчеплення з дорогою посилюється, оскільки сильніше буде питомий тиск на поверхню. Якщо ж така шина буде мати ще й водовідвідні канавки у протекторі – зовсім добре! А шина з високим профілем трохи підніме ваш автомобіль над дорогою. Що буде зовсім не зайвим в зимових умовах, особливо при їзді по сніжній «каші», пухкому або тільки що випав снігу.

Є певний резон вибрати на зиму шину розміром менше. Тобто, замість 15 дюймів поставити 14-дюймовку. Крім деякої економії грошових коштів, вага колеса при цьому зменшується, що послаблює навантаження на підвіску. Зі зменшенням цього навантаження, ваш автомобіль буде рідше чіпляти сніг днищем. Тут ще більше підійдуть шини з високим профілем, при установці яких ваше авто ще трохи підніметься над дорогою, і з’явиться можливість їзди по сніжній колії, природно, не дуже глибокою.

Справжній і відповідальний водій обов’язково зверне увагу на буковки на боці шини. Він знає, що якщо на шині є буква «L», то, «взувшись» в таку гуму, не слід перевищувати швидкість понад 120 км на годину. А якщо стоїть «N», то не варто їхати зі швидкістю понад 140 км на годину.

І ще справжній і відповідальний водій не стане шипувати тільки ведучі колеса, будь вони передні або задні. Адже він знає, що зчеплення з дорогою шипованих коліс і не шипованих – різне. А це обов’язково призведе до заносу або до чого гірше.

Все зрозуміло? Тоді – доброго шляху!