Яке літальний засіб є самим незвичайним

У 1920 р. іспанський інженер Хуан де ля Сіерва винайшов абсолютно незвичайний літальний апарат, його називали гвинтокрил, але більш правильно його називати так, як запропонував автор – автожир. Це пристрій саме маленьке з усіх моторних літальних апаратів. У нього немає звичного крила. Його роль виконує несучий ротор, який розкручується набігаючим потоком повітря. Рух відбувається за рахунок штовхаючого або тягнучого гвинта.

Апарат злітає при порівняно невеликій швидкості, всього 25 … 30 км / год, для зльоту достатньо мати рівну смугу довжиною близько 9 м, а для посадки достатньо і 6 м. У разі припинення обертання штовхаючого гвинта автожир автоматично переходить в режим авторотації. Він повільно опускається на землю. Можливість маневру залишається, тому для приземлення завжди можна підібрати майданчик для посадки.

Питома вантажопідйомність основних типів автожиру досить висока, перевищує вантажопідйомність звичайних літаків. На кожну кінську силу двигуна припадає близько 20 … 25 кг корисного вантажу.

Для польоту двох у небі достатньо невеликого двигуна потужністю 10 … 12 к.с., але на практиці ставлять потужніші мотори. З ними в польоті автожир може розвинути швидкість до 200 км / год, деякі моделі розганяються ще швидше, для них крейсерська швидкість складає близько 300 км / ч.
Кілька більший витрата палива, ніж у автомобіля компенсується свободою руху, не потрібно шукати, як об’їхати перешкоду, або, як вибратися з пробки. Автожир в просто не потрапляє в таку ситуацію, він у будь-якому випадку знаходиться вище будь автостради. Більш висока швидкість польоту вимагає і більш високою витратою палива. Його розраховують на 2 … 2,5 години польоту.

Навчання польоту на автожир ще простіше, ніж на автомобілі. Немає доріг. Потрібно тільки навчитися прямолінійному польоту, а потім різних маневрів, підйому і приземлення. Теоретичний курс навчання складає близько 30 годин, а практичний – від 20 до 50 годин польотів з інструктором. Потім необхідно ще 30 … 50 годин самостійних польотів.

У Росії автожир поки досить дороге задоволення. У багатьох містах стали з’являтися клуби любителів автожиру та інших легких літальних апаратів. Дозволені польоти між населеними пунктами обладнаними спеціальними посадковими майданчиками, їх уже близько п’ятдесяти в Центральних регіонах Росії.

У США в даний час експлуатується більше 50 тисяч автожирів. Їх використовують для дальніх поїздок, замінивши автомобіль. У сільському господарстві автожири потихеньку витісняють літаки сільгоспавіації, їх застосовують для обробки полів різними хімікатами. У деяких штатах автожири використовуються в поліції для контролю ситуації на автошляхах. Кілька лікарень в південних штатах на такому літальному апараті доставляють лікарів швидкої допомоги. У них це працює і працює непогано, може і нам пора літати на автожири?