Італія. Палац Дожів. Яка його історія?

Палац Дожів є шедевром готичної архітектури, він зведений в 9 в. На протязі декількох століть палац був місцем перебування уряду Венеції. Тут розташовується популярна Залу дель Маджоре Консільо – саме величезне в світі, стеля цього палацу не підтримує жодна опора.

Таку назву палац отримав від резиденції дожа – глави Венеціанської держави. Майже нічого не залишилося від початкової конструкції палацу. Ця будівля була повністю знищене пожежею.

Сьогоднішній Палац Дожів був побудований каменотесами П’єтро Базей, Філіппо календар і майстром Енріко. У 1400-1404 р.р. був закінчений фасад: він виходив на лагуну, а в 1424 р був закінчений інший фасад, який виходив на Площа Св. Марка. Для закінчення будівництва цієї будівлі були покликані ломбардские і флорентійські майстри, а велика частина палацу була виконана родиною Бон в готичному стилі. А в 1577 р чергова пожежа знову з’їв одне крило палацу, і потім, Антоніо да Понте відновив його первісний вигляд.

У східній частині фасаду розташовується величезний балкон, сповнений вихованцями Сансовіно у 1536 р. Над цим балконом розташоване велике вікно і скульптура дожа А. Грітті перед Венеціанським символом. Також над балконом поставлена статуя Правосуддя, зроблена скульптором Алессандро Вітторіа. Саме з цього місця в 1866 р було проголошено злуку Італійського Королівства з Венецією.

З лівого краю від фасаду, що виходить на Площа Св. Марка, відкривають вид у двір Палацу Паперові ворота – Порта делла Карта, які були створені Бартоломео і Джованні Бон; в конфігурації арки, прикрашеної декоративними елементами в її верхній частині; на порталі показаний дож Франческо Фоскарі, стоячи попереду крилатого лева, а зверху поставлена статуя Правосуддя.

Через так звані Паперові ворота можна вийти в галерею Фоскарі, а потім у двір Палацу, в центрі нього коштують 2 парапету з бронзи роботи Альфонсо Альбергетті і Нікколо деї Конті, ливарниками гармат.

Основний фасад з східного краю – справа рук Антоніо Ріццо, кінець 15 ст., Пишно прикрашений П. Ломбардо. 2 фасаду, що обрамляють двір з західної та південної сторони, збудовані з простого цегли Б. Манопола в 17 в.

На верхній частині північного фасаду, з галереєю Фоскарі поставлений циферблат годинника. У цих арочних галереях є ніші з відреставрованими статуями. Цей фасад є роботою Манопола. Праворуч, на великому постаменті стоїть пам’ятник герцогу Франческо Марія делла Ровере, зроблений Джованні Бандіні. Арка Фоскарі, яка була розпочата сім’єю Бон в готичному стилі і завершена архітектором Ріццо вже в стилі Відродження. Недалеко від сходів Гігантів розташований дворик Сенаторів.
І за традицією в даному місці в період святкових церемоній збиралися всі сенатори.

Сходи Гігантів отримала свою назву від пари великих скульптур Нептуна і Марса, які створили Сансовіно і його вихованець. Вона була зроблена за проектом А. Ріццо в кінці 15 в. Верхня площадка цієї драбини призначалася для ритуалу коронування дожів.

У святкові зали палацу можливо пройти по так званій “Золотій сходах”, сконструйована Сансовіно в 1538 г для дожа А. Грітті і закінчена Скарпаньіно в 1559 р. Вся сходи, вкриті позолотою, в той часи вона призначалася для дуже царствених гостей і впливових людей.

У залі Скарлатті збиралися сановники, які очікували дожа для того щоб провести офіційну церемонію. Багате оздоблення залу виконана під повчанням П’єтро Ломбардо. На мармуровому каміні стоїть герб дожа А. Барбаріго.

Зал Карт отримав назву від важливих географічних карт і прикрашають його стіни, працював над цим Джован Баттіста Рамнусіо в 1540 г і Ф. Гріселліні і Д. Менескарді в 1762 р. В центрі залу знаходяться 2 величезних глобуса.

У залі Колегії зосереджувалася Колегія, яка складалася з дожа, 6-ти радників, голови Ради Десяти, старшин і Верховного Канцлера. У цьому залі приймалися дуже важливі урядові рішення. Цей зал був запроектований Антоніо да Понте в 1574 р. Красивий різьблена стеля з позолотою створений Ф. Белло.

Зал Сенату був реконструйований Антоніо да Понте. Малюнок стелі був створений Кристофоро Сорте. А вставлені в нього панно зроблені різними художниками: в їх число входив Тінторетто.

У залі Ради Десяти знаходився трибунал: він вів розслідування, що стосуються політичних правопорушень проти держави. Над даними залом розташовувалися камери зі свинцевим стелею, в яких сиділи Д. Казанова і Д. Бруно. У самому центрі стелі розміщений шедевр П. Веронезе під назвою “Зевс вражає блискавкою пороки”, який у 1797 році відвезли французи в Париж і досі він зберігається в Луврі.

Зал Великого ради охоплює все південне крило. Цей зал, завдовжки – 54 м, шириною – 25 м, а заввишки – 15 м. Його прикрашали картини Веронезе, Тиціана, Тінторетто і багатьох інших відомих художників, але абсолютно всі вони згоріли під час пожежі 1577

Із залів Управління кримінальних справ та Управління Законів можна вийти в коридор, який проходячи по мосту Зітхань, веде в Нові тюрми, запроектовані архітектором А. да Понте. До старої в’язниці ставилися Пьомбі, вони знаходилися під свинцевим дахом Палацу, і Поцці, які перебували на рівні води Палацового каналу, в них садили особливо небезпечних в’язнів.