Як не дати себе обдурити в супермаркеті?

Бути обдуреним – дуже неприємне почуття, це якщо зовсім м’яко сказати. Але, на жаль, в нашому сучасному світі чекати обману можна практично скрізь. Особливо це стосується магазинів торгівлі продуктів харчування і побутових приладів, покупцями яких ми найчастіше і є.

«Не обдуриш – не проживеш!» – Золоте правило недобросовісного продавця. І як же тут не тримати «вухо в гостро», уберегтися від злих хитрощів співробітників торгівлі і не дати себе обдурити в супермаркеті?

Ось кілька правил, яких слід дотримуватися, щоб не попастися на такі хитрощі.


Правило перше.

Завжди перевіряйте термін придатності товару. Молочні та м’ясні продукти, яйця, риба і рибні продукти, заморожені пельмені, вареники, а також сири, випічка і навіть звичайний хліб – все це вимагає ретельної перевірки покупцем на показники терміну придатності товару. І в цьому питанні краще бути занудою і педантом, витратити більше свого дорогоцінного часу в самому супермаркеті, ніж чим виявити «приємний сюрприз» будинку у вигляді кислого салату «Олів’є» або тухлої форелі, красиво нарізаної у вакуумній упаковці.

Правило друге.

Перевіряйте вага товару, особливо, якщо вам раптом здалося, що в ньому є явний надіявся. На цей випадок кожен магазин, у тому числі і супермаркет, повинен мати контрольні ваги, які зазвичай розташовуються або біля вагового товару, або біля кас на виході. Так що шукайте заповітні «чашечки» у ящиків з овочами та фруктами, або ж підготуйтеся до штурму ваг біля кас.

Правило третє.

Обов’язково заглядайте в чек, який вам дасть касир, і робіть це прямо біля каси. Як свідчить практика, саме в супермаркетах найчастіше касиру проводять за чеком «зайвий» товар, який покупець і не збирався купувати зовсім. Особливо це стосується випадків, коли покупець купує відразу багато дрібних товарів. Будьте пильні!

Правило четверте.

Зберігайте чек, отриманий на касі супермаркету. Він знадобиться вам в двох випадках. Перший – ви зможете зіставити свої витрати, а другий – ви зможете його пред’явити касиру у випадку повернення неякісного товару. Тухлу форель і скислий «Олів’є» приймуть назад і повернуть за них гроші тільки лише в тому випадку, якщо ви покажете чек. І тут продавці будуть праві. Згідно з правилами споживачів, покупець повинен пред’явити продавцю чек – як документальне свідчення купівлі товару саме в цьому магазині.

Правило п’яте.

Ходіть в супермаркет зі списком продуктів, які ви запланували купити. Це допоможе вам не вибиватися з «графіка» і не набувати зайві, непотрібні товари, спокусившись на всякі рекламні акції, які влаштовує супермаркет. У більшості випадків рекламні акції – це купівельні виверти, і вигідними вони є дуже рідко, це вам підтвердить будь-який маркетолог. Товар не може коштувати менше свій номінальної вартості, ви все одно за нього заплатите цю ціну, інакше продавцю просто не вигідно продавати свій товар. Врахуйте це і бережіть свій гаманець.

Правило шосте.

Не беріть візок, в тому випадку, якщо ви склали список товарів, для яких супемаркетовской кошики буде достатньо, щоб всі туди покласти. Відповідно до маркетингових досліджень, покупці, які взяли віз замість кошика, купували набагато більше товару, ніж планували. Вся справа в тому, що це дуже хитрий маркетинговий хід. Прогулюючись між торговими рядами з возом, яка сама по собі має достатню глибину, хочеться її наповнити. Інакше укладені туди заплановані товари заповнюють малий простір і створюють тим самим уявне відчуття у покупця, що треба ще щось до цим товаром доповісти.

Правило сьоме.

Безкоштовна парковка. Вона теж вважається хитрощами. Вам пропонується перших два або три години користуватися безкоштовним паркуванням. І начебто здається, якою щедрий жест з боку адміністрації супермаркету, проте тут не все гладко. Продавці все ретельно прорахували. Саме таким чином вони управляють вашим часом, який ви витратите на відвідування магазину. Чим більше проведете, тим більше товарів наберете і купіть. Так що ось так от. Майте і це на увазі.

Ну ось, мабуть, головне, що потрібно знати кожному перед тим, як відправитися в найближчий супермаркет.