Чи вигідний легковий дизель?

Ще приблизно двадцять років тому власники автомобілів дуже скептично ставилися до дизельних автомобілів. Вважалося, що вони галасливі, брудні і малопотужні. Але з часом застосування нових технологій змусило змінити думку про дизельних двигунах.

Конструктивні особливості дизеля дозволяють застосовувати солярку, яка є дешевшою, ніж бензин. Разом з цим витрата палива теж знижується. Це і робить дизельний двигун більш привабливим в плані економічності. Однак, в деяких країнах ціна на солярку підвищується, швидше, ніж ціна на бензин. І це зводить нанівець те саме перевага дизелів, вказане вище. Але така тенденція ціни не стосується розвинених країн. До цього додається постійне коливання ринку нафти, внаслідок якого наноситься удар по власникам бензинових автомобілів. Зауважимо, що ціна на солярку при цьому поводиться помітно спокійніше.

Розглянемо особливості ремонту дизельних двигунів.

Якщо торкнемося ремонту, то дизель набагато примхливі, ніж бензиновий. Ремонт дизеля значно дорожче через більш ретельної діагностики і дорогих комплектуючих. Але разом з цим він має більший ресурс і дуже рідко ламається. Виходячи з цього, потрібно вважати, що дизельний двигун по своїй довготривалості не випереджає, але і не відстає від свого конкурента.

З поширенням дизельних двигунів реалізується програма Євросоюзу щодо скорочення викидів вуглекислого газу.

Враховуючи той факт, що дизель економить більше 30% палива, то такі агрегати менше викидають CO2, приблизно на 25%. Позитивно позначилося на балансі вуглекислого газу і популярність в Європі великих автомобілів, обладнаних в основному дизельними двигунами. Таким чином, якщо збережеться колишня частка дизелів або вона збільшиться в загальному обсязі нових авто, то виробники зможуть добитися нормальних показників по викидам CO2, прийнятих ЄС, а це 120 грам на 1 кілограм. Економічним аргументом на користь дизеля може вважатися податок на викид вуглекислого газу, адже власники таких типів авто платитимуть менший податок, ніж інші.

Проаналізуємо динаміку продажів дизельних двигунів на європейських ринках і ринках Росії і країн ближнього зарубіжжя.

Аналізуючи продажі автомобілів у світі, не можна не відзначити, що темпи продажів моделей з дизельними двигунами неухильно ростуть, а в Бельгії та Австрії, наприклад, дизельні машини складають більше 70% від усіх проданих авто. Слідом за ними йдуть Італія та Франція, де більше двох третин покупців віддали перевагу авто з дизелем. Навіть консервативна в цьому плані Німеччина показала продажі дизельних авто на рівні 48%, дивний для неї показник. Це означає, що динаміка пайової обсягу продажів дизелів в Євросоюзі зростає величезними темпами. Можна зробити висновок, що жителі Європи віддають перевагу більш вигідним дизельним авто, а не бензиновим традиційним аналогам. На основі вищесказаного виникає припущення, що слідом за впровадженням європейських віянь в країни СНД, динаміка продажів таких двигунів зросте і на території Російської Федерації.