Чи вигідно мати машину?

У наш час швидкість пересування відіграє вирішальну роль у багатьох питаннях. Якщо ми з вами будемо ходити пішки по всіх своїх справах, інстанціям і магазинам, то у нас, звичайно, буде міцне натреноване серце і ноги. Але, соромлюся я запитати, скільки ж усього ми не встигнемо за середньостатистичний день зробити? Звичайно, у великих містах, де розвинена система громадського транспорту, ця проблема стоїть не так гостро, але я говорю від імені малих міст Росії.

Для швидкості пересування і перевезення вантажів існує безліч різноманітних і навіть екзотичних способів, однак, люди люблять незалежність і свободу пересувань воліють мати власний транспорт. В ідеалі автомобіль. Про нього й поговоримо нижче.

Для багатьох громадян наявність автомобіля під вікнами квартири або у дворі приватного будинку стало вже не показником статусу, бо пройшли ті часи, а життєвою необхідністю.

Наявність власного залізного коня розв’язує руки і дає можливість сучасній людині стати мобільним і як наслідок конкурентоспроможності. Ви більше встигаєте переробити важливих справ, можна з’їздити в гіпермаркет або оптову базу і затариться там продуктами на місяць за вигідною ціною, заощадивши деяку суму грошей. Ви можете поїхати туди, куди вам треба, у той самий час, коли це потрібно саме вам.

Автор цієї статті, наприклад, раніше відчував величезні незручності, коли доводилося пристосовуватися під розклад приміського автобуса, щоб потрапити в сусіднє місто, а звідти взагалі виїжджати на таксі. З появою декількох кінських сил ця проблема відпала, виявилося, що насправді вільного часу набагато більше.


Знову ж сімейні поїздки по родичам. Грубий приклад: сім’я з чотирьох чоловік їде за 30 кілометрів до рідні. Вартість автобусного квитка 50 рублів. Маємо витрати 200 рублів в один кінець. Плюс від автовокзалу маршрутка коштує 10 рублів * 4 = 40 рублів. Таксі 50 рублів. Порахуємо по 50. Разом виходить, що поїздка тільки в один кінець обійдеться в 250 дерев’яних. Плюс стільки ж назад. Всього 500. Старенькі Жигулі витратять за таку ж поїздку бензину, в перерахунку на вітчизняну валюту, десь на 200 рублів. А скільки ще солінь і варений можна з собою привезти дорогим бабусям і дідусям! Або хто там у вас? У будь-якому випадку, тепло від зустрічі близьких людей грошима не виміряти.

Є ще один момент, який несе в собі як негативні, так і позитивні властивості. Це поломки автомобіля. З новим авто у вас проблем бути не повинно, а от якщо ваша ластівка багато що побачила на своєму життєвому шляху, готуйтеся розщедрюватися, причому з упертим постійністю.

Це може бути що завгодно, починаючи від заміни акумулятора (2-3 тисячі рублів), до капітального ремонту двигуна (7-15 тисяч). А між ними затесалися заміна прогорілого глушника, трансмісійного масла, ремонт гальмівної системи із заміною її складових і багато чого ще, цікавого «справжньому мужику».

Відверто кажучи, купуючи стареньку шістку, я вбивав двох зайців: отримував ту саму, щасливу можливість стати набагато мобільність і живе наочний посібник з вивчення пристрою автомобіля (оскільки до того був у цій справі повний нуль). Треба сказати, що ластівка чесно зробила свою справу, пошарпавши чимало нервів, вона змусила зрозуміти, нарешті, в чому ж сенс життя.

Знову ж таки, жигулі, лади, москвичі і волги, не кажучи вже про іноземні примірниках, давно стали незамінними помічниками і джерелом доходу для багатьох наших співвітчизників. Це робочі конячки, які возять на базар картоплю, огірки і помідори, вирощені на власних полях і городах, возять китайський ширвжиток з оптових ринків, працюють в таксі, допомагають перевозити інструмент працюючим на себе обробникам, сантехнікам і робочим інших спеціальностей. Для багатьох сімей їх автомобіль став практично синонімом слова «життя».

Перебираючи в голові всі плюси і мінуси володіння машиною, я розумію, що, незважаючи на всі витрати і неприємності, переважує все ж чаша ваг з аргументами ЗА вигідність володіння автомобілем, особливо в малих містах Росії.