Чи вигідно тримати маленькі кіоски?

Підприємливість, перш за все, виявляється в ідеях. Якщо створити мережу торгових кіосків з яким-небудь умовним товаром, то не факт, що ця ідея виявиться розумною, а тим більше буде приносити прибуток. Тут потрібен економічний розрахунок, нехай навіть на примітивному рівні.

Як відомо доходи повинні перевищувати витрати. Припустимо, перед нами стоїть завдання відкрити спочатку один кіоск з торгівлі овочами та фруктами, а потім створити мережу з п’яти таких кіосків. Доведено практикою, що якщо торгова точка приносить прибуток хоча б п’ять тисяч на місяць, то вона рентабельна, тобто має право на життя.

Для відкриття одного кіоску доведеться понести витрати, наприклад: оренда або придбання у власність кіоску, ваги, документація, товар, транспортні витрати, електроенергія, податки, оплата праці продавця. За самим грубим розрахунками це обійдеться підприємцю в 60-70 тисяч мінімум, за умови, що транспорт буде свій і стартовий капітал не потрібно брати в кредит. Прибутковість від одного такого кіоску складе приблизно 1/3 від витрат, якщо товар буде хорошої якості і трохи більш привабливий в ціні в порівнянні з конкурентами. Абсолютною умовою успішності проекту є місце торгівлі. Якщо це велике місто і місце з гарною прохідністю, то шансів перемогти витрати більше. Таким чином, прибутковість з однієї точки складе приблизно 23 000 рублів на місяць.

Для відкриття другого торговельного кіоску, без додаткових вкладень, потрібно як мінімум три місяці успішної торгівлі. У разі позитивного результату, прибутковість на місяць складе приблизно 48 000 рублів. Звичайно, існує ще один чинник, на якому можна скоротити стартові витрати – оплата праці продавця, якщо торгувати самому або спільно з членами своєї сім’ї.

Відкриття третьої і наступних кіосків відбудуться набагато швидше і усвідомити. Досвід, отриманий раніше, найбільш позитивним чином вплине на торгівлю. Тут вже треба буде мислити глобально: шукати унікальних постачальників, наприклад фермерів, які самі вирощують овочі та фрукти, а також гриби, горіхи, виробляють консервацію. Такий товар йде на ура, особливо у великих містах, де люди мріють харчуватися натуральними та свіжими продуктами. Доведеться наймати продавців і контролювати їх роботу. Транспортні витрати також збільшаться, оскільки доведеться задуматися хоча б про двох транспортних одиницях.

Деякі середньоазіатські торговці овочами продемонстрували позитивний досвід торгівлі в московських продовольчих магазинах. Та ж торгова точка, що і кіоск, але кіоском її можна назвати тільки умовно, оскільки розташовується така точка безпосередньо в продовольчому магазині, скажімо в радіусі трьох квадратних метрів біля колони в центрі залу. Вигода очевидна як для покупців, так і для торговців. По-перше, в московських магазинах своїх овочів або дуже мало, або вони перетворені в напівфабрикати. Наприклад, купити кілограм картоплі – дуже велика проблема, особливо після роботи, скажімо, в 21.00. По-друге, покупці не виходять з магазину і не витрачають час на пошуки овочів. По-третє, витрати азіатів на оренду не великі, а зберігати овочі мають можливість на складі магазину.

Таким чином, якщо говорити про вигоду маленьких кіосків, то варто мислити глобальніше, але при цьому враховувати критерій доцільності та актуальності пропозиції. Зростання відбувається поступово, навіть якщо говорити про мережі кіосків. Пряма вигода проявиться не відразу, а після того як перевищить витрати підприємця.